T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / HASSA - HAYDARLAR İLKOKULU

Etiket Sonuçları: Haydarlar İlkokulu

Haz

2019-2020 Eğitim Öğretim yılı  ''Sene Sonu Müdürler Kurulu Toplantısı'' İlçe Milli Eğitim Müdürü Sait BAYRAKTAR başkanlığında tüm şube müdürlerimizin katılımı ve tüm okul/kurum müdürlerinin katılımı ile online toplantı gerçekleştirildi. Toplantıda, 2019-2020 eğitimi öğretim yılı değerlendirildi ve gelecek yıl için yapılması planlanan çalışmalar ile ilgili durum analizi yapılarak gündeme dair diğer konular görüşüldü. Toplantı İlçe Milli Eğitim Müdürü Sait BAYRAKTAR'ın başarı dilek ve temennileriyle sona erdi.

Mrt

Çocukların kendi ağız ve diş sağlıklarının sorumluluklarını alabilecekleri en uygun dönem 8-9 yaş arasıdır. Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler programı arcılğıyla, öğrencilerimize ağız ve diş sağlığı eğitimi verildi.

Mrt

Acil durum çağrı numaraları tek çatı altında etkinliğimiz.

Mrt

Okuma Saati

Şbt

Ülkemizde Sağlık Bakanlığı tarafından okul çağı çocuklarda sık görülen görme kusurlarına yönelik Ulusal Görme Taraması Programı yürütülmektedir. Tarama Programı kapsamında; çocukların 6 yaş ya da 7 yaş izlemleri içerisinde ( ilköğretim 1. sınıf ) Aile Sağlığı Merkezlerinde görme taraması yapılmaktadır. İlimizde her yıl tüm 1. sınıf öğrencilerine görme tarama yapılması hedeflenmiş ancak 2019 yılında istenen sonuca ulaşılamadığı tespit edilmiştir. Görme kusurlarının erken teşhis ve tedavisinde büyük öneme sahip olan görme taramasının yapılması için  velilerin, bağlı bulundukları aile hekimine başvurarak görme taraması yaptırmaları gerekmektedir.

Şbt

Deprem çantamı hazırlıyorum boyama etkinliğimiz.

Şbt

Okulumuzda kar yağışına hasret kalan öğrencilerimiz yağan karı fırsat bilerek tadını çıkardı.

Şbt

Okulumuz öğretmeni Harun BİÇER öğrencileri ile birlikte yürüttüklüri eTwinning projesi olan Kendime Yetiyorum isimli projenin etkinlikleri çerçevesinde güvenli internet günü etkinlikleri yaptı.

Şbt

 Hassa İlçe Jandarma Komutanlığı Trafik Timi, 10.02.2020 tarihinde öğrencilerimize trafikte uyulması gereken kurallar, emniyet kemerinin kullanılması ve emniyet kemerinin önemi, okul servis araçlarında uyulması gereken kurallar, yaya ve okul geçitlerindeki geçiş kuralları, ışıklı ve sesli işaretlerin ne anlama geldiği hususları ile trafik kuralları hakkında bilgilendirme yaptılar. Öğrencilere trafik kuralları ile ilgili broşürler verildi.

Şbt

      Doğaya ve çevreye duyarlı bireyler yetiştirmeyi amaçlayan Haydarlar İlkokulu Çevre Kulübünün organizasyonunu yaptığı okulumuzu ağaçlandırma projesine okulumuzdaki  öğrencilerimiz katıldılar.  Öğrencilerimiz fidanları dikim yapılacak bölüme kendi elleriyle taşıdılar. Öğrencilerimiz fidanları kendileri için ayrılan yere diktiler. 

Şbt

     Okulumuzda bu ay unutulmaya yüz tutmuş geleneksel çocuk oyunlarının yaşatılması amacıyla çember sürme oyununu öğreniyoruz.

Şbt

Okul Çağı Çocuklarında Beslenme

 

Sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenme her yaş döneminde olduğu gibi özellikle de çocuklar için çok önemlidir. Hızlı büyüme ve gelişme nedeni ile okul öncesi çocukların pek çok besin öğesine olan ihtiyacı hayatın diğer dönemlerine oranla daha fazladır ve bu dönemde kazanılacak beslenme alışkanlıkları yaşam boyu sürmektedir. Toplumun çekirdeğini oluşturan ve sürekli bir büyüme gelişme süreci içinde olan çocuklar, beslenme yetersizliklerinden en çok etkilenen gruplardan biridir ve çocukluk döneminde edinilen yanlış beslenme alışkanlıkları kalp hastalıkları, yüksek tansiyon ve şişmanlık gibi hastalıklar için temel risk faktörü oluşturmaktadır.

Sağlıklı beslenmenin yanı sıra çocukların daha hareketli bir yaşam tarzı benimsemeleri, fiziksel aktivite düzeylerinin arttırılması ve bu konuda desteklenmeleri çocukların sosyal, zihinsel ve bedensel gelişimlerine önemli katkılar sağlayacaktır. 

  • Okul çağı çocukları için günlük tüketilmesi önerilen besin grupları ve diğer öneriler için tıklayınız.

Değerli Eğitimciler, Okul çağı, büyüme ve gelişmenin en hızlı olduğu ve yaşam boyu sürebilecek davranışların büyük ölçüde oluştuğu çok önemli bir dönemdir. Bu dönemde çocuklar yetersiz ve dengesiz beslenirse, hastalıklara karşı dirençsiz olur; sık hastalanır, hastalığı ağır seyreder ve devamsızlık nedeni ile okul başarısı düşer.

  • Öğrencilerinize ulaştırmanızı istediğimiz mesajlar için tıklayınız.

Sevgili Anne ve Babalar,

Çocuğunuz çok hızlı bir büyüme ve gelişme dönemi içinde bulunmaktadır. Eskisinden daha fazla ev dışında beslenmektedir.  Acaba çocuğunuzun büyümesi ve gelişmesi için gerekli olan besinleri ve bunlardan ne miktarda yemesi gerektiğini biliyor musunuz? Yoksa amacınız sadece çocuğunuzun karnını doyurmak mı? Sizce, çocuğunuzun her sevdiği besin onun için yararlı mı? Çocuğunuzun beslenme alışkanlıkları, sağlığı, başarısı çocuğunuzun güçlü ve mutlu olmasını etkiler mi? Bu soruların cevaplarını merak ediyor ve çocuğunuzun sağlıklı büyümesini, gelişmesini ve okul başarısının artmasını istiyorsanız.

  • Anne ve babaların dikkat etmesi gereken hususlar için tıklayınız.

Şbt

Okul Çağı Çocuklarında Beslenme

 

Sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenme her yaş döneminde olduğu gibi özellikle de çocuklar için çok önemlidir. Hızlı büyüme ve gelişme nedeni ile okul öncesi çocukların pek çok besin öğesine olan ihtiyacı hayatın diğer dönemlerine oranla daha fazladır ve bu dönemde kazanılacak beslenme alışkanlıkları yaşam boyu sürmektedir. Toplumun çekirdeğini oluşturan ve sürekli bir büyüme gelişme süreci içinde olan çocuklar, beslenme yetersizliklerinden en çok etkilenen gruplardan biridir ve çocukluk döneminde edinilen yanlış beslenme alışkanlıkları kalp hastalıkları, yüksek tansiyon ve şişmanlık gibi hastalıklar için temel risk faktörü oluşturmaktadır.

Sağlıklı beslenmenin yanı sıra çocukların daha hareketli bir yaşam tarzı benimsemeleri, fiziksel aktivite düzeylerinin arttırılması ve bu konuda desteklenmeleri çocukların sosyal, zihinsel ve bedensel gelişimlerine önemli katkılar sağlayacaktır. 

  • Okul çağı çocukları için günlük tüketilmesi önerilen besin grupları ve diğer öneriler için tıklayınız.

Değerli Eğitimciler, Okul çağı, büyüme ve gelişmenin en hızlı olduğu ve yaşam boyu sürebilecek davranışların büyük ölçüde oluştuğu çok önemli bir dönemdir. Bu dönemde çocuklar yetersiz ve dengesiz beslenirse, hastalıklara karşı dirençsiz olur; sık hastalanır, hastalığı ağır seyreder ve devamsızlık nedeni ile okul başarısı düşer.

  • Öğrencilerinize ulaştırmanızı istediğimiz mesajlar için tıklayınız.

Sevgili Anne ve Babalar,

Çocuğunuz çok hızlı bir büyüme ve gelişme dönemi içinde bulunmaktadır. Eskisinden daha fazla ev dışında beslenmektedir.  Acaba çocuğunuzun büyümesi ve gelişmesi için gerekli olan besinleri ve bunlardan ne miktarda yemesi gerektiğini biliyor musunuz? Yoksa amacınız sadece çocuğunuzun karnını doyurmak mı? Sizce, çocuğunuzun her sevdiği besin onun için yararlı mı? Çocuğunuzun beslenme alışkanlıkları, sağlığı, başarısı çocuğunuzun güçlü ve mutlu olmasını etkiler mi? Bu soruların cevaplarını merak ediyor ve çocuğunuzun sağlıklı büyümesini, gelişmesini ve okul başarısının artmasını istiyorsanız.

  • Anne ve babaların dikkat etmesi gereken hususlar için tıklayınız.

Şbt

Davranışlarımızın çocuklar üzerindeki etkileri

Çocuğun zeka ve kişilik gelişiminin temelinde annenin ve babanın davranışlarını buluyoruz. Onların tek tek kişilikleri, birbirlerine olan davranış ve tutumları ve çocuklarına gösterdikleri ilgi ve davranış biçimleri gerçekten çok önemlidir.

 Çocuğun zeka ve kişilik gelişiminde, özellikle anne ve baba davranışlarının büyük rolü vardır.
Bazı çocuk ileriki yaşamında tıpkı anne ve babası gibi davranır.
Bazı çocuk öyle zorlanmıştır ki, reaksiyon olarak, kendisine yöneltilen davranış ve eğitim tarzının tam tersini seçer. Doğru ya da yanlış olduğunu gözetmeden... İçinde birikmiş acı ve sorunlar nedeni ile...
Bazıları da, kendi anne ve baba davranışlarını bilinçli bir yorum süzgecinden geçirir ve en iyisini, en doğrusunu uygulamaya çalışır.

  • "Benim doktor olmamı isterdi, annem... Olamadım... Bari oğlum doktor olsun. Bunu sağlamak zorundayım..."

    YA DA
  • "Okutmak için boşuna zorladılar beni... Zamanım boş yere harcandı. Ben çocuğumu okutmayacağım. Bir an önce hayata atılsın ve para kazansın."

YA DA

  • "Onun annesi ve babası olarak görevimizi seve seve yapacağız. Neye yeteneği varsa ve ne olmak isterse öyle olsun. Eğitmek, yetiştirmek, mutlu ve verimli olmasına yardım etmek en büyük görevimiz bizim..."


Bu ve benzeri davranışlara çok sık rastlamaktayız. Genellikle çocukların öğrenim ve eğitimlerinde anne ve babanın, idealleri büyük rol oynamaktadır. Çocuklarında adeta kendilerini gerçekleştirmek istemektedirler. Kişilik özellikleri tam gelişmemiş olan "BÜYÜK ÇOCUKLAR" dır bunlar... Kendi geçmişlerinden , kendi çocukluk sorunlarından sıyrılamamış olan büyük çocuklardır.
Çocuk hep inceler; bilir misiniz? Belli ederek ya da etmeyerek çocuk hep inceler. Ve zamanı gelince öyle bir konuşur ki şaşırır büyükler.

ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİ VE KARDEŞLİK SIRASI

 

Çocuğun benlik gelişimi iki yaşından itibaren gelişmeye başlar. Çocuk ailesinin de yardımıyla kendi kendini tanır ve değerlendirir. Kişisel özelliklerinin yanı başında annesinin, babasının, ailesinin ve çevresinin ona olan davranışları yer almaktadır. Aile ve çevre etkileri kişilik gelişiminin çok önemli faktörleridir. Ayrı ortamlarda, ayrı şartlarda ve farklı eğitimle yetiştirilen kardeşler arasında görülen ayrıcalık bu gerçeği kanıtlamaktadır. Hatta kardeşlik sırasında bile anne ve babanın çocuklarına olan farklı davranışları, onların kişilik gelişimlerinde önemli rol oynamaktadır.
Tek çocuk genellikle yalnız, güvensiz ve egosantrik çocuktur. Yani, kendisini dünyanın merkezi gibi düşünür. Aile çevresinin, özellikle aile büyüklerinin kendisine gösterdikleri önceliğe çok alışmış ve bunu adeta bir hak olarak kabul etmiştir. Devamlı olarak büyüklerinden yardım ve destek bekler. Hemen her isteğinin yerine getirilmesine alışıktır. Tek çocuğun çevre ve arkadaşlık ilişkileri sağlıklı gelişemez. Çünkü çocuk başkalarını da ailesi gibi kullanmak isteyince dirençle karşılaşacaktır.
Hemen her çocuk yeni doğan kardeşini kıskanır. Annesinin ve çevresinin tek insanı, tek sevgilisi iken birden bire tahtını kaybetme tehlikesi ile karşılaşan bir hükümdar gibidirİkinci plana itilme üzüntüsünün yanı sıra, annesini paylaşma sorunu onu son derece üzer.
Kardeşlik sırası, yönünden en küçük çocuk olmak, tek çocuk olmaya kısmen benzer. İlgi çeken, sevilen, hep küçükmüş, hep küçükmüş gibi davranılan çocuktur. Abla ya da abileri olması açısından şanslıdır. Yapayalnız değildir. Paylaşmaya az çok alıştırılmıştır. Yine de tüm işleri, tüm sorumlulukları büyükleri tarafından benimsenip çözümlenir. Küçük çocuğun sorumluluk duygusu çok geç gelişir. İlgi, sevgi, şefkat yönünden ise söylenecek söz yoktur. Hepsini bol bol almanın mutluluğunu yaşar.

OKUL - ÇOCUK - AİLE

Çocuk için okul hem aile yaşamının devamı, hem de dış dünyaya açılan ilk kapıdır. Bu eğitim kurumu, çocuğa bir şeyler öğretmekle görevini tamamlamış sayılamaz. Yuva sıcaklığını devam ettirerek, çocuğu dış dünya ile uyum sağlamaya hazırlayacaktır, okul... Bu yönden çocuğun ikinci evi, ikinci yuvası sayılır. Çoğu kez evdeki sorunlar, okulda devam eder. Çocuk, zekası, yetenekleri, ve kişiliği ile ikinci annesinin, yani öğretmeninin elinde ve gözetimindedir. Ona eğilecek, onu anlayacak, onu eğitecek ve değerlendirecek öğretmeninin... 
Tüm ömrünü eğitim ve öğretime adamış bir öğretmenin şu sözleri üzerinde dikkatle durmaya değer: "Çocuğun sorumlu ve bilinçli öğretmeni, bilgi kaynağı olmanın yanı sıra, bazen doktor, bazen hemşire, hemen her zamanda bir psikolog gibi onu anlayıp kavrayacak insandır. Ve öğretmen ister erkek ister kadın olsun, her şeyden önce bir anne şefkati ve anne sevgisi demektir. Çünkü çocuğun bir üvey annesi olabilir... Üvey anne gibi davranan bir öz annesi de olabilir. Öğretmenin bilinçle, dikkatle üzerinde durması gereken tek gerçek şudur ki; ÜVEY ANNE OLUR AMA, ÜVEY ÖĞRETMEN OLMAZ."
Bu kurala içtenlikle uyulmuş olsa, çocuk kendisini yalnızca başarısı ile değerlendirilen bir araç gibi hissetmeyecektir. Bir varlık olarak, bir insan olarak sevilip önemsenmesinin mutluluğunu yaşayacaktır.

Ock

2019-2020 Eğitim ve Öğretim Yılı  1.Donemi karne dağıtım törenimizde öğrencilerimiz karne heyecanı yaşadılar. 1.dönemi başarılı bir şekilde tamamladık. Başarılı olan öğrencilerimize belgelerini verdik. Dinlenmek ve farklı etkinliklerde bulunarak 2.doneme hazırlıklı ve daha gayretli başlamaları dilegimizle. Iyi tatiller diliyoruz.

Ock

      13.01.2020 tarihinde başladığımız  atkı örme etkinliğimizi tamamladık..Öğrenciler böylece kendi el emekleriyle kendi atkılarını yapmış oldular.Hem el becerilerini geliştirmiş oldu, hem de bir şeyler ortaya koymanın mutluluğunu yaşamış oldular.

Ock

      Haydarlar ilkokulu öğrencileri sınıf öğretmeni Harun BİÇER koordinatörlüğünde yürütülen 'kendime yetiyorum Uluslararası eTwinning projesi ' kapsamında 13.01.2020 tarihinde büyük bir heyecan ve ilgi ile başladıkları projemizin ocak ayı etkinlikleri çerçevesinde el becerilerini kazanmaya başladılar.Öncelikle öğrencilerimize hayatta karşılaştıkları zorlukların üstesinden gelebilmeyi, kendi kendine yetebilmeyi öğretmeyi amaçlamaktayız.Bu amaç doğrultusunda öğrencilerimiz evlerindeki kovalardan atkı örmeye başladılar.İlk olarak öğrencilerimize kova, ip ve dil çubuğundan nasıl atkı örüleceği anlatıldı ve öğrencilerimiz büyük bir keyifle atkı ördüler..Anne ve babalarından bağımsız iş yapabilme yeteneği öğrencilerimizi oldukça mutlu etmektedir.

Ock

Bugün neşeli bardak akıl ve zeka oyunu oynadık.

Oyununun Kazanımları

6 yaş ve üstü kişiler için el göz koordinasyonu, dikkat, konsantrasyon ve odaklanma becerisi sağlayan bir oyundur. 

Ock

     Okulumuz öğrencileri, öğretmenleri rehberliğinde Kendime Yetiyorum eTwinning projesi kapsamında sınıf ortamında çoraplardan kardan adam yaptılar.

Ock

Ayakkabı Bağlama Etkinliği EBA  haberde yayınlandı.

Ara

Öğrencilerim Çandarlı Cumhuriyet İlkokulu öğretmenlerinden  Sevilay Bozkurt öğretmenin öğrencileriyle canlı bağlantı ile tanıştı. Öğrencilerimle  Sevilay BOZKURT öğretmenin öğrencilerine yeni yıl dileklerimizi ilettik.

Ara

HAYDARLAR İLOKULUNDA YERLİ MALI HAFTASI KUTLANDI.

             

Ara

Haydarlar İlkokulu'nda Flörürlü Vernik Uygulaması Yapıldı

TC Sağlık Bakanlığı ile TC Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan işbirliği çerçevesinde ,koruyucu ağız diş sağlığı kapsamında Hassa Toplum Sağlığı Merkezi'nin görevlendirdiği hemşireler tarafından, gerçekleştirilen flörürlü vernik uygulaması 18/12/2019 tarihinde yapılmıştır. Flörürlü vernik uygulamasına velisi tarafından izin verilen 17 öğrencimize yapılmıştır.Yapılan uygulama ile çocuklarda görülen diş çürükleri ile ilgili önlem alınması amaçlanmıştır.Gerçekleştirilen uygulama sonrasında okulumuz öğretmeni,öğrencilere; sağlıklı beslenme,düzenli diş fırçalama,diş sağlığını koruma konularında ,bilgi verilmiş,eğitici videolar izlettirilmiş,ayrıca diş sağlığını olumlu ve olumsuz yönde etkileyen yiyecekler konusunda sanat etkinliğine de yer verilmiştir.

Ara

       Okulumuz öğrencileriyle 'KENDİME YETİYORUM' projesi kapsamında alışveriş yapabilme, ürünleri tanıyabilme, ihtiyacı olan ürünlüri raftan bulabilme, para ödeme, para üstü alma ve iletişem kurubilme  becerilerini kazandırmaya yönelik pazar alışveriş etkinliği gerçekleştirilmiştir. 

Ara

     Haydarlar İlkokulu Müdür Yetkil Öğretmeni Harun BİÇER, eTwinning projesi olan 'Kendime Yetiyorum' kapsamında çocuklar ayakkabı bağlama çalışması yaptı. Etkinlikte öğrencilerimiz eğlenerek öğrenmenin yanı sıra küçük kaslarını da geliştirme fırsatı buldu.

Ara

Okulumuzda Dünya Engelliler Günü için etkinlik düzenleyerek öğrencilerin bilinçlenmesine katkı sağladık.

Kas

Kas

Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü aramızdan ayrılışının 81. yıl dönümünde saygı ve özlemle andık.

Kas

        29 Ekim Cumhuriyet Bayramımız okulumuzda  öğretmen ve öğrencilerimizin katılımı ile kutlanmaştır. Kutlama programında emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz. 29 Ekim Cumhuriyet bayramı hepimiz için kutlu olsun.

Ekm

     Okulumuzun 2019 - 2020 Eğitim Öğretim yılı 1.dönem 1. veli toplantısı yapıldı. Toplantıda öğrencilerin eğitim ve öğretim durumları ile devam devamsızlık, kılık kıyafet, temizlik vb. durumları ele alındı. Eğitim öğretimin kalitesini artırmak için yapılması gereken çalışmalar üzerinde duruldu. Genel durum değerlendirmesinden yapıldı.

Ekm

         Haydarlar İlkokulu 1, 2, 3, ve 4. Sınıf öğrencileri ( birleştirilmiş Sınıf ) sınıf öğretmeni Harun BİÇER rehberliğinde bir e twinning projesi olan '' Kendime Yetiyorum'' projesine katıldı.Projede 2023 Eğitim Vizyonu ışığında öğrencilere günlük hayatta karşılaştıkları zorlukları kendilerinin yaparak yaşayarak çözmesini sağlamak, yaşam becerilerini geliştirmek.